9. feb. 2010

Solslikk deltageren min.



Vel, egentlig er det flere deltagere, men de henger sammen som "erteris".
Moseplassen arrangerer en konkurranse for å " vise frem hagens (og naturens) herligheter til inspirasjon og glede for deg og oss andre."

Mitt bidrag er Regnbuesøstrene. De viser seg i all sin prakt når solen skinner, og skjuler fargen sin når skyene og regnet kommer. De blomstrer litt sent på sommeren, men lyser til gjengjeld så nydelig opp der de står.
Deres "egentlige" navn skal visstnok være Middagsblomst. (Dorotheanthus bellidiformis) Fint skal det være.

Så la meg altså få presentere Regnbuesøstrene.






7 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

Herlig!
Jeg har lyst på middagsblomster i år, troor jeg har frø, og om ikke så er de jo ofte å få i handel. De er jo flotte å se på, også er det gøy med blomstersalat :)

Kjempehyggelig at du er med på konkurranse :)

elle-melle sa...

Disse var til å bli i godt humør av, friske farger og herlige blomster:)

Lykke til!

Marita sa...

Disse er flotte! Kanskje jeg burde vurdere å så sånne?

Velkommen til min kreative verden sa...

Takk for hyggelig kommentar fra deg. Det gjør meg så glad: )

Flott layout på siden din.

Bestemor Drillo sa...

Tusen takk for koselig kommentar ! Alltid så kjekt med nye bloggere og du er jo heller ikke så langt vekk! Nydelig blogg du har og nydelig representant til Frøken Solslikk! Titter snart innom igjen;)) Ha en fin kveld!

Kjersti M sa...

Nydelige blomster. Vi kaller dem middagsblomst og hos meg er de ett fast innslag i drivhuset hver eneste vår.

Elins systue sa...

Mye fine ting på bloggen. Likte godt det lilla teppet