3. feb. 2010

Jeg har sydd en tunika

Jeg har hatt så lyst på en rød overdel, men har ikke funnet noe som har falt i smak i butikkene. Så da er det vel bare å gå hjem og titte i stoffhaugen og se hva man har. Jammen fant jeg en rød stoffbit.


Jeg har ikke brukt mønster, bare klippet etter eget forgodtbefinnende! (Og det var ikke så veldig mange ganger jeg måtte sprette opp sømmene, bare noen ;) )



Siden dette er et elastisk stoff, så har jeg forsterket halslinningen med vlieselin i belgget inni. Er ikke helt sikker på om det var det beste, for jeg synes den henger litt fra. Lommene er sydd fast i sidesømmen.


Så var det bare å sette på litt pynt.
Lagde en blomst med knapp på den ene siden, og sydde på 3 knapper på den andre. Lommene har også fått en knapp på.



Jeg ser i ettertid at den skulle vært litt lengere, men det var ikke mer stoff!


2 kommentarer:

Marita sa...

Dette er noe du virkelig kan! Flott ble den. Knappedetaljene var virkelig prikken over i'en.

Anonym sa...

Åhh den var skikkelig fin:)