18. feb. 2010

En sminkepung

Jeg har jo sydd meg ny veske så jeg måtte jo lage en sminkepung som jeg kunne ha til denne. Vel, ikke sminkepung akkurat, men et oppbevaringssted for ting som en kvinne synes er kjekt å ha i veska (dvs litt av hvert).

Jeg hadde rester av veskestoffet, og til fòr valgte jeg en gammel gardin som moren min lagde en gang på 70-tallet. Hun trykket blomster på bomullstoff. Først tok hun vare på gardinene, så tok jeg vare på dem, enda jeg ikke hadde vinduer de passet til. Derfor synes jeg nå tiden var inne til at de kunne gjøre nytte for seg. (Retroinspirert!)

IMG_0726a

Img_0728

IMG_0769

Img_0770

IMG_0767

Det ble en lomme med “lokk” på den ene siden, og to mindre lommer på den andre. Utsiden pyntet jeg med kvadrater. Jeg tenker stadig på hjerter nå jeg skal applikerer noe, så jeg tvinger meg selv til å finne på noe annet, og foreløpig har jeg landet på kvadrater.

9 kommentarer:

annemariesquilt sa...

Den ble jo kjempeflott. Så gøy at du fikk brukt opp noe som din mor har hatt!!

elle-melle sa...

Den var lekker!
Du er kjempeflink, og så moro å kunne bruke det stoffet som din mor har laget mønsteret på!

elle-melle sa...

Fikk bare lyst til å si at jeg har en håndarbeidsblogg også - Maritsmaskerader.blogspot.com - hvis du har lyst så ta gjerne en titt innom:)

Stubbetufsa sa...

Flotte vesker!

Bestemor Drillo sa...

Flott alltingspung du har sydd!
Det er bestandig godt å ha noe og legge alle våre remedier i! Ha en god helg;)

Marita sa...

Veldig flott. artig med forstoffet etter din mor - litt nostalgi også.

Kjersti M sa...

Nydelig og praktisk. Likte lommen din med lukning. Også så flott med gjenbruk, det er jo inn nå for tiden.

Anonym sa...

Kjempefin sminkepung og den passer så fint til den nye vesken din!! Flott med litt gjenbruk og ;-)

Anonym sa...

Jaså, er det et stoff med vårblomster på??? Du lengtær etter våren nå!!! Hilsen AAgot