22. mars 2010

Litt småtteri

 

Det går litt tregt her med ting som kan blogges. Båtteppet ligger på vent til kanting, vesten jeg hekler på har blitt litt større, ferdig med ryggen. To forstykker igjen. Og en sokk ferdig. Alt i alt ikke så mye å skryte av.

Isteden så kan jeg gi dere et tips, som jeg fant ut tidligere. I teppet mitt så har jeg brukt en del gamle stoffer. Noe var gardiner, og jeg trengte hele bredden for å få store nok biter. Dermed var det bare å sette igang med sprettekniven. Når man gjør det, så blir det maaaaasse småtråder som er kjedelig å dra vekk. Jeg vurderte en stund pinsett, men endte med tape...
Surret vanlig maskeringstape rundt fingrene og dro trådene opp med limsiden. Dette fungerte veldig bra, og jeg sparte fingrene mine for mye. Så i tillegg til å bruke teskje for å hente opp nåla, så har jeg tatt i bruk tape som trådfjerner. Man lærer så lenge man prøver.....eller no sånt.


4 kommentarer:

krepsemor sa...

Det blir spennende å se båt-teppet ditt ferdig! Og det ser kjempeflott ut så langt! Trikset med tapen var kjempelurt, det skal jeg jammen huske.
Ha en fin kveld!

Stubbetufsa sa...

Lurt tips! Skal huske på det!

elle-melle sa...

Så lur du er!!
Jeg har mange ganger sittet og pirket og dradd i små og mange tråder etter at sprettekniven har vært i bruk:)
Dette skal jeg huske!

Anonym sa...

Så smart det var med tapen, det skal jeg huske på!! Helt utrolig at jeg ikke har tenkt på det selv - du er smart.... ;-)
Blir spennend å se teppet ferdig, her har jeg selv et teppe m/sluttkanten på og ikke har sydd håndsømmen ferdig ennå.......