9. mars 2010

Julerose

Dette bildet er lånt fra Bakker

Jeg skal jo også skrive litt om hagen min, men jeg må nok si at det er ikke så mye å skrive om akkurat nå. Ikke har jeg sådd noe heller, for jeg skal ikke ha så mye, og det jeg har tenkt å så, må jeg vente litt med. Ser at noen kan begynne å vise fram snøklokker og krokusblader, men det blir nok lenge til sånt synes her.


Jeg har imidlertid lyst til å vise dere hva jeg hadde i bedet mitt midt i desember. Da var det en julerose (Helborus niger) som jeg hadde fått som avlegger av moren min den våren, som stod i knop.

Litt frossen stakkar, men to tydelige blomsterknopper.





Så kom snøen...............





Sånn ser det ut nå der hvor denne stod..........
 


Midt under den store snøhaugen! Det er faktisk 3 trinn ned fra terrassen.


Jeg tror det går ennå noen uker før jeg kan begynne å se etter hvordan det har gått med julerosen. Jeg håper den har klart seg!

4 kommentarer:

elle-melle sa...

Slik er det her hos meg også. Julerosen min stod med knopper - så kom snøen.....
Lurer på hvordan det går? Vi får fortelle når vi vet mer. De er jo nydelige når de står i full blomst, så vi får håpe de har det rimelig bra der under snøen - både de i din hage og her i min:)

Torill sa...

Samme her... får tru dei kjem når snøen forsvinn....

Anne (Moseplassen) sa...

hehe, jeg har altså mine juleroser stående midlertidig på den mest snøbefengte plassen i hagen... idioten meg fikk jo ikke flytta de før vinteren kom...

Juleroser er fint!

sisshol2 sa...

Håper de titter fram når sola har gjort jobben sin:-) Har sådd stokkroser, som du kan få noen av når det går og plante ut.