1. des. 2010

Veske av gammelt åkle


Jeg fikk et vevd åkle av moren min da jeg fikk eget sted å bo på 80-tallet. Etter å ha flyttet det rundt på diverse vegger fant jeg ut at det var på tide med et nytt liv. I fjor tok jeg og delte det i 2 biter. Den ene biten fikk jeg sydd en veske av som moren min fikk til jul. Nå har jeg endelig fått sydd en til meg selv av den andre biten. Det artige er at bambushåndtakene også er fra en veske som moren min sydde på 70-tallet. Den hadde ungene mine fått for å leke med og jeg hadde senere puttet de i “kjekt å ha”-skapet.
Ettersom vesken er ganske stor, så har den også en skulderrem, men den kan jeg bare putte oppi hvis jeg ikke bruker den. Trykknapp har jeg også satt i, for det er greit å kunne lukke igjen litt.
Nå er jeg klar for å dra ut å fylle veska med julegaver……

IMG_0201

IMG_0202

5 kommentarer:

Fies notiser sa...

Kjempetøft :-)

elle-melle sa...

Så flott den ble!
Det er så godt å få brukt ting som " er kjekt å ha" til noe nytt og nyttig og når det blir så fint så er det ekstra godt.

Anonym sa...

Kjempefin var den! Og noe som ingen har maken til! Fint at du fant bambus-håndtakene og kunne bruke dem om igjen :-)

Kjersti M sa...

Kjempefin! Også så mye gjenbruk - det liker jeg :o)

majoban sa...

Kjempestilig, ekte redesign. Liker det med å gjøre nye ting av de gamle vevde "tingene" som kanskje ikke er så fancy å ha i sofaen eller på veggen lenger.
Har mange puter i korsstinf jeg pønsker på å gjøre noe med.
May