20. mars 2011

Duk med vårlig preg er ferdig.

Duken som jeg viste den noe besværlige starten på i forrige innlegg er ferdig. Jeg har altså sydd firerblokker som så er delt opp i 9 blokker og sydd sammen igjen. Variasjonene er mange når det gjelder sammensying, men jeg endte tilslutt opp med denne.

IMG_0565

9 slike kvadrater ble til en kvadratisk duk. Quiltingen er gjort med melert tråd, som tar opp fargene i stoffene. Jeg har for første gang hatt bomullsvatt inni, og er spent på hvordan duken blir etter vask. Den faller iallefall pent ned langs kanten av bordet.
(Må fortelle at bordet av bjørk har jeg arvet etter mormor. Det er fra 50 tallet)


IMG_0564
IMG_0561

Innimellom syr jeg forsatt på stripene mine. Er i fargemodus nå om våren. Her er en av mulighetene for samsying som jeg har vurdert. Panelene blir stadig flyttet rundt. Nå har også begynt å lure på hvordan jeg skal quilte dette “kaoset” her. Noen forslag?

IMG_0560

8 kommentarer:

krepsemor sa...

Så fin og vårlig duken din ble! Kjenner at jeg har lyst til å sy litt selv, men quilting er jeg ikke noe flink til! Kan nok ikke hjelpe deg der...
Flotte spreke farger, en riktig eksplosjon! Så flink du er!
Ha en flott uke, Anne!

Marita sa...

Så nydelig duken ble. Hvor mange firer-blokker lagde du?

AnneH sa...

Marita, jeg lagde 9 firerblokker. Du finner "oppskriften" hos Sigrun, med link i forrige innlegg.

Ina sa...

Så fin! :) Du er kjempeflink Anne!

Siri sa...

Så nydelige stoffer! Enkelt mønster med mange muligheter. Slikt liker jeg! Ha en fin dag. Hilsen Siri:-)

Kjersti M sa...

Nydelig vår duk som ihverfall gir meg vårfornemmelse.
Har selv erfart at bordvatt blir stivt på slike duker som skal henge utfor bordet. Her har vi ikke quiltebutikk så da har tynne fleecepledd blitt en løsning.

2ne sa...

Takker for koselig kommentar i bloggen :-) En lekker vårduk du har laget - det er så deilig med lange lyse dager og litt varme.
Lykke til med ditt nye prosjekt i mer knalle farger.

2ne sa...

Hei igjen, har en award til deg inne på bloggen min.