13. mars 2011

En duk med vårlig preg og en hage med snø.

IMG_0548
Jeg trenger en ny duk til salongbordet mitt. En duk som får meg til å huske på at det går mot vår. Jeg prøver egentlig å ikke vente for mye på den, for jeg vet jeg kommer til å bli skuffet så mange ganger. Mars er så lunefull. Jeg synes det er bedre å bli overrasket over en flott vårdag, enn å bli sur og lei fordi det snør igjen for ørtende gang. (Jeg sier prøver, for det fungerer ikke alltid ; )  )
Her er forresten et bilde av hagen min 13.mars. Det er tatt fra 2. etasje. Tomta er trekantet med en fjellkanus til venstre. Ikke mye vits i gå ut og se etter spirer her, nei!
IMG_0552
Men tilbake til duken. Jeg har kuttet opp firerblokker etter en metode jeg så hos Sigrun. Disse har jeg her lagt utover kjøkkenbordet (oppå strykematten), mens jeg flytter rundt på bitene for å få de til å se bra ut. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal ha kvadratisk eller rektangulær duk (Jeg er nok litt sånn at veien blir til mens man går)
IMG_0547
Tilslutt hadde jeg funnet en grei måte å legge bitene på, da gjenstod bare å få flyttet dette inn på syrommet, så kunne jeg tenke på mønsteret til dagen etter. Men, det er ikke lett å flytte 1 x 1,5 m duk med løse biter, så innen jeg hadde kommet meg gjennom to døråpninger var det bare kaos. Jammen godt jeg hadde tatt bilde av det første forslaget.
IMG_0550
Nå har bitene ligget utover gulvet mitt noen dager, og jeg har endret de flere ganger. Tror imidlertid at jeg nå har bestemt meg. Så i dag har jeg tenkt å begynne å sy. Det skal bli spennende å se hvilken fasong den får. . .

3 kommentarer:

Marita sa...

Friske farger, ikke bare vårlig, men veldig sommerlig, synes jeg.

krepsemor sa...

He-he! Kjenner til det med å flytte at prosjekt som jeg endelig er fornøyd med! Nå er det riktignok lenge siden jeg har sydd noe, men det frister faktisk å lage noe til påske! Det er jo ikke lenge til påske!
Snøen forsvinner nok i år også, og det kan gå fort hvis vi får rette været med milde vinder og kanskje litt regn!
Flotte farger var det på duken din! Vi får vel se den ferdig?

Tingelingeling sa...

Herlig med vårfarger! Følger spent med! Liker også dine resirkulasjonsprosjekter! Ønsker deg fine sydager mens vi venter på verandaliv... ;)