8. apr. 2012

Sitrontre

Det tar visst på å fylle 50, for nå ble det stille her på bloggen.
Jeg har vært så heldig (?) å få et sitrontre av døtrene mine i gave. Jeg lurte på om de forbandt meg med sure sitroner, men nei, det var såvisst ikke tilfelle.
Jeg aner ikke hvordan man skal stelle et sånt tre, men det er heldigvis masse informasjon å finne på nettet, så jeg får nok bruke litt tid der. Treet har også sitroner på, som jeg lurer på hvor lenge de skal henge. En artig gave er det iallefall, og jeg skal gjøre hva jeg kan for at det skal trives her hos meg.

IMG_1360
IMG_1361 IMG_1362

En annen gave jeg fikk var et lite drivhus som kan stå inntil vegg. Har sett en del på nettet rundt omkring, men ingen “in natura”. Kanskje jeg kan finne noe på hagemessen? Bør vel tenke på å få satt opp et sånt snart. Noen som har noen erfaringer? Glass kontra plast i veggene?
(Lånt fra Grønt Fokus)
image

3 kommentarer:

Rita sa...

Hei! Koslig med et sitrontre da! Iallefall hvis du får det til å trives. Lykke til!
Fortsatt god påske!

krepsemor sa...

Så heldig du er! Det eneste jeg vet om sitrontre er at det dufter fantastisk når det blomstrer! Og drivhus også! Gratulerer!

Hønsehusets planter og garn sa...

Heisann....flott sitrontre du har fått. Sånt veggdrivhus har jeg og har i grunn bare pent å si om det. Går fin å ha feks. tomater der, men da må du toppe de før de når taket. Mitt har kanalplater (plast) skal altså tåle mye mer enn glass. Du bør i allefall feste drivhuset god til gulvet, det er ganske lett og kan dra avgårde i sterk vind. Håper at du ble litt klokere.
Hilsen Hilde