29. aug. 2011

En tskjorte blir “ny”

Rød dekorblomst
Jeg hadde en tskjorte som var begynt å bli litt “sliten” i trykket, men som var fin i fasongen og ikke bleket i fargen. Jeg fant ut at jeg trengte et plagg med noe rødt på, så da var det bare å “redesigne” tskjorten.
Jeg laget meg en mal som var like stor som den gamle firkanten jeg skulle dekke. Så målte jeg opp hvor store biter jeg trengte og klippet til disse og la dem på arket etterhvert. Det trykket som jeg hadde på tskjorten ville jeg klippe bort, for det var ganske stivt, derfor sydde jeg de røde biten på et svart bomullstoff, mens jeg kontrollerte med papirmalen min at det gamle trykket ble dekket.
Da alle sømmene fra midten og ut var sydd tok jeg og satt på vliesofix på endene så jeg kunne stryke det hele fast på tskjorten. Så ble hele blomsten sydd fast ytterst og jeg kunne klippe bort trykket fra innsiden.
Tror jeg kommer til å bruke denne tskjorten en del ganger til.
(Beklager dårlig bildekvalitet, men jeg MÅTTE jo ta bildene om kvelden da jeg holdt på)


"Slitt" tskjorte-trykk
Blomst
Klar til å sy fast
Sjekker at den dekker
Med vliesofix
Ferdig tskjorte

4 kommentarer:

bentetove sa...

Så stilig!
T-skjorta ble jo som ny. Flott forklart var det også:)

LovisaTendensen sa...

Oi! Den ble kjempefin ;)) gøy med gjenbruk og redesign ;))

annemariesquilt sa...

Kjempetøff ;-))

2ne sa...

Herlig teskjorte - og flott redesign.
God helg.