29. aug. 2010

Jeg har fått dam i hagen

Hagen min ser noen steder ut sånn som den gjør om våren, med dammer her og der. Ekstra ille er det ved fjellet, der er det mye leirjord. Stakkars Heidelbergrosen, den har stått mye med føttene i vann.

IMG_1258
Men skjærene har jo vært heldige å fått seg ett nytt sted å bade.
Det har kommet så mye vann siste uka, at vannmåleren har vært overfyllt to ganger (jeg har ikke giddet å gå ut i regnet å tømme den så ofte), dvs mer enn 120 mm nedbør. Ikke rart det fylles opp de underligste steder.

IMG_1351
Denne lille stiklingen har aldri fått oppleve det å bli voksen i år, med liten potte og føttene /røttene godt plantet i vann mye av sommeren. Jeg skal ta den inn snart å la den få en sjanse til neste vår!

IMG_1350

2 kommentarer:

Jorun sa...

Kjenner igjen bildene! Her flyter det av vann. Ikke morsomt med blomster og hage i år, nei!
Blir sikkert bedre til neste år!
Ha en fin uke.....

marita sa...

ojda, ikke bra. Jeg gikk ned til drivhuset igår; Svupp-svupp - ikke bra, nei.