22. jan. 2013

Ferdig med strikket jakke


Mitt håndarbeid (dvs når jeg ikke sitter ved symaskinen eller leker med valpen.....) det siste halve året har vært denne jakken. Jeg er ingen superstrikker, og er overrasket over at jeg er ferdig alt, men jakken er strikket i Delight, og det er greit med litt ull nå som det er kaldt.


image



Jeg er kjempefornøyd med fargen på garnet, og har nesten lyst til å strikke noe mer med dette artige garnet.
Bildet av meg med jakken på ble ikke særlig bra, men det gir et inntrykk av jakken. Det skulle ha vært noen "bobler" på også, men de strikket jeg ikke. Nå skal jeg gå igang med en ullgenser med Telemarkmønster til datteren, men det er i tykkere garn, og forhåpentligvis blir jeg ferdig før neste vinter….



IMG_0354


Rillestrikk nederst og på ermene.  Det er fargen på de nederste bildene som ble riktig gjengitt.


IMG_0367
IMG_0368

Jepp, nå er jeg kledd for vinterkulda....Noen minsugrader iallefall!

2 kommentarer:

krepsemor sa...

Så flink du er da! Jakken ble nydelig, likte godt fargene. Og du er fin med jakken på, Anne! Artig med det nederste feltet der det er strikket andre veien!

Marita sa...

Lekker jakke, nydelig garn og fargevalg. Grattis med ferdig prosjekt. Du skal ikke være så overrasket over deg selv, du er flink :)