8. juni 2010

Graving pågår!! Nytt bed laget!


Det er rent ille å se at det går så lang tid mellom innleggene nå, men det er fordi jeg stort sett er ute i hagen, eller i båten. Om kveldene nytes solnedgangen, og da går det ikke å skrive på en pc med blank skjerm.

Jeg har bestemt meg for lage et større bed. Det ble aldri sånn som jeg hadde tenkt, med flotte klatreroser oppover veggen. Sånn så det ut nå. Riktig nok måtte jeg klippe ned de rosene som stod der, for de likte ikke den kalde vinteren, så det ble ekstra kjedelig. (Sånn var det her i fjor vår!)


Det er ikke så stor plass for litt plen må være igjen til Kubb-spill (kjempeartig spill), men litt større bed ville jeg ha. Fram med spaden, og en ledning ble markør.





Litt bredere og litt mer avrundete former ble det.
Dette stakkars treet har stått her noen år, jeg syntes det var så flott mot stenbakgrunnen. Men det trives visst ikke noe særlig, og kulda i vinter tok nesten knekken på det, så jeg tok sjansen på å flytte det, for å se om det kommer seg. Det hadde ikke mye røtter stakkars.


Så har jeg nå kjøpt inn litt nytt, fjernet noe gammelt og flyttet om på en del annet. Det skal bli spennende å se hvordan bedet blir utover sommeren. Jeg har plantet stokkrose som skal bli ganske høy, og litt annet som forhåpentligvis skal kle veggen litt. Vurderer å sette en klematis der også, men må se om klematisvepsen er borte fra de andre jeg har først. Jeg liker frittgående høner, men jeg kan ikke ha ekte høner her, så jeg dytter noen erstattninger inn litt her og der blant blomstene.







2 kommentarer:

Marita sa...

Veldig koselig! Treet vil nok trives bedre med løsere jord og lun vegg. Du får ta nytt bilde litt utpå sommeren :)

krepsemor sa...

Det er spennende å forandre på bed, lage nye og flytte på planter! Treet vil helt sikkert trives bedre inntil veggen der som er lunt og fint! Du må legge ut flere bilder etterhvert som det vokser til =)