1. sep. 2010

Frøken høstblomst 2010

Mitt bidrag til årets Frøken Høstblomst 2010 er en ettårig blomst. Jeg sår disse blomstene hvert år, for de har så flotte farger og her utenfor hulen så kommer de i blomst i august og står til frosten kommer.
Her her hun, Frøken Astrid.



Hun har familienavnet Sommerasters (Callistephus chinensis). Frøken Astrid har i tllegg til sitt noe bustete hode også en vakker grønn krage som får fram fargen hennes enda bedre.
Her er et bilde av noen av søtrene hennes, de finnes i enda flere farger også.




Du kan lese mer om konkurransen "Frøken Høstblomst 2010" i den flotte bloggen Moseplassen. Der er det også en presentasjon av de andre kandidatene.

5 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

ååå, asters er fint! Det har jeg ikke i år, et savn.

Kjempekos at du er med på konkurranse Anne :)

Unknown sa...

Vakker Frøken:o)
..og jammen var dei no ganske flotte søstrene og!!

Huldra sa...

Vakker blomst med en farge til å spise opp. :)

annemariesquilt sa...

Nyderlig blomst.. Du er hjertelig velkommen til dugnad i min hage, hmm den bærer litt preg av at jeg er veldig glad i å sy ;-))

tonje boganes sa...

Så nydelige disse søstrene var i fargene. Frøken Astrid var en flott kandidat!
Jeg har notert ned navnet til frøken astrid, en slik høstblomst vil jeg se i hagen min neste år. Nydelig!
Tonje