24. jan. 2010

Orkidèene kommer igjen

Jeg er for tiden nesten i ekstase med tanke på at jeg har orkideblomst i vinduskarmen. Jeg fikk i fjor vår 3 orkidèer, og da de var avblomstret så fant jeg ut at jeg enda en gang skulle prøve å få de til å komme igjen. Jeg har prøvd noen ganger før, men ikke fått det til.


En av grunnene var at jeg hadde fått en flott orkidè (jeg har desverre ikke navnet på den) av barna mine, en som visstnok var "litt" vanskelig å få igjen, ihvertfall for oss som ikke har så lett for det!  Jeg fikk et tips om denne måtte ha en kuldeperiode, så i sommer stod den ute, i regnet.


Her om dagen fikk jeg da altså se at den kommer igjen, og jeg må innrømme at jeg er litt stolt. Gleder meg  nå til blomstene åpner seg helt.




Jeg fikk to andre orkidèer i fjor også, begge  av typen Phalaenopsis. Den ene fikk jeg se en blomsterstengel på i november, og nå har første blomsten kommet. Det er vakre blomster.




Og jammen kommer den siste med en stengel også. Nå kjenner jeg at jeg er skikkelig stolt.


Ingen kommentarer: